Yleiset varaus- ja peruutusehdot

Maatilamatkailu VillaValkea / Navettavalkea Oy

Näitä ehtoja sovelletaan ostettaviin, vuokrattaviin ja varattaviin sekä tuotteisiin ja palveluihin Maatilamatkailu VillaValkeassa ja Navettavalkeassa. Asiakas sitoutuu noudattamaan alla olevia ehtoja varauksissa ja ostaessaan tuotteita ja palveluja.

Päivitetty: 9/2025


Postiosoite:
Ohvanantie 520
82200 Hammaslahti

050 3065832
navettavalkea@navettavalkea.fi

Maatilamatkailu VillaValkea käyntiosoite:
Karvolanmäentie 102a
82350 TIKKALA

044 236 0486
villavalkea@navettavalkea.fi

Emolehmänavetan käyntiosoite
Valkeasuontie 578
82360 ONKAMO


Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
  • Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittain ja päivittäin.
  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme.
  • Asiakas voi ennen tilaustaan tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin kotisivuillamme.
  • Asiakastietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Varausehdot, tarjoukset ja peruutukset

Varaaminen:

  • Asiakas vastaa siitä, että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tarjous on hyväksytty asiakkaan toimesta ja asiakkaalle on lähetetty varausvahvistus.
  • Asiakas vastaa ja vahvistaa tarjouspyynnön hyväksymisen kirjallisesti, sähköpostitse, teksti- tai WhatsApp -viestillä ja Navettavalkea Oy / VillaValkea kuittaa varauksen vahvistuksen asiakkaalle kirjallisesti sähköposti-, tekstiviesti tai WhatsApp -viestillä.
    • Häiden osalta varaus on sitova siinä yhteydessä, kun varausmaksu on maksettu.
  • Varauksessa asiakas ilmoittaa: varaajan koko nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, varattava kohde, tulopäivä, varattavat vuorokaudet, henkilömäärä ja lemmikkieläimet.
  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja. Laskutuksessa tarvitsemme asiakkaan osoitteen ja sähköpostiosoitteen, yrityksillä y-tunnus.
  • Navettavalkea Oy / VillaValkea ei vastaa asiakkaan epäonnistuneesta varauksesta, vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä tilanteen korjaamiseksi.
  • Mikäli epäonnistunut varaus johtuu meistä, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta tai toista ajan kohtaa.
  • Henkilömäärävahvistus sekä ruoka-aineallergiat tulee olla tiedossamme viimeistään 14 vrk ennen tilaisuutta.
    • Häiden osalta henkilömäärävahvistus tulee olla tiedossamme viimeistään 2kk ennen tilaisuutta ja ruoka-aineallergiat 14vrk.
  • Mikäli jo varattuun ja vahvistettuun tilaisuuteen on tulossa meistä tai asiakkaista riippumattomia muutoksia, keskustellaan ja vahvistetaan uusi päivä aina erikseen.

 

Varausehdot:

  • Alustava varaus on voimassa noin kuukauden, jonka jälkeen otamme yhteyttä asiakkaaseen varauksen jatkumisesta. Mikäli asiakkaasta ei kuulu noin kahden viikon sisällä mitään, varaus perutaan ja päivänmäärä vapautuu.
    • Häiden osalta varaus on voimassa edellisen vuoden loka-marraskuuhun asti, jonka jälkeen otamme yhteyttä asiakkaaseen varauksen jatkumisesta.
    • Häiden osalta varaus on sitova siinä yhteydessä, kun varausmaksu on maksettu.

 

Tarjoukset ja tarjouspyynnöt:

  • Pidätämme oikeuden mahdollisiin tarjouksen hinnanmuutoksiin, mihin vaikuttaa meistä riippumattomat tekijät: raaka-ainekustannukset, palkkakustannukset, erilaiset viranomaismaksut, toimituskustannukset ja muut merkittävät hinnannousut. Ilmoitamme hinnanmuutoksista varauksen tehneille asiakkaillemme.
  • Tarjous on voimassa yllä mainittujen varausehtojen mukaisesti.
  • Häiden osalta tarjouksen laatimiseksi tarvitsemme asiakkaalta kattavat ja täsmälliset tiedot tilaisuuteen liittyvistä järjestelyistä. Yksityiskohtaiset tiedot mahdollistavat tarkkojen tarjousten laatimisen, mikä vähentää epäselvyyksiä, tukee tilaisuuden onnistunutta toteutusta ja pienentää virheiden riskiä. Selkeät lähtötiedot auttavat myös varmistamaan, että eri asiakkaiden tilaukset ja toiveet pysyvät erillään ja käsitellään asianmukaisesti.
    • Tarjouksen lähettämisen sijaan voimme:
      • Laittaa tietoa vapaista päivistä
      • Laittaa tietoa hinnoista
      • Ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja antaa suosituksia siitä, mitä tarjous voisi sisältää. Yksityiskohtainen ja laaja viestimme sisältää alustavat hintatiedot, joiden perusteella asiakas saa selkeän käsityksen tilaisuuden kokonaiskustannuksista sekä siitä, millainen lopullinen tarjous tulee olemaan.
      • Ennen tarjouksen toimittamista edellytämme, että asiakas on vieraillut tiloissamme ja tavannut edustajamme henkilökohtaisesti. Kasvotusten käytävä tapaaminen varmistaa, että molemmilla osapuolilla on yhteneväinen käsitys tilaisuuden sisällöstä ja vaatimuksista, mikä tukee tarjouksen täsmällisyyttä ja tilaisuuden onnistunutta toteutusta.
      • Viralliseen tarjoukseen voidaan tehdä pieniä muutoksia. Kaikista muutoksista on ilmoitettava viimeistään 1kk ennen tilaisuutta, ja niiden voimaantulo edellyttää, että muutokset on toimitettu ja vahvistettu meidän toimesta.

 

Varausmaksu, peruutukset ja muutokset:

  • Häiden osalta varausmaksu on tilavuokran summa.
    • Varausmaksua ei palauteta.
    • Maksettu varausmaksu vähennetään loppulaskun summasta.
    • Peruutuksen voi tehdä kuluttomasti yli 6kk ennen tilaisuutta. Tällöin varausmaksu maksetaan takaisin. Yli 3kk ennen peruutusta tilaisuudesta palautetaan 50 % maksetusta varausmaksusta, tämän jälkeen varausmaksua ei enää palauteta.
    • Mikäli varausmaksua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, katsotaan varaus peruuntuneeksi.
  • Asiakkaan ilmoittava peruutuspäivä on se päivä, kun Navettavalkea Oy / VillaValkea on saanut tiedon peruutuksesta. Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
  • Laskutamme tilatun henkilömäärän mukaisesti, pienet muutokset viimeistään 3 vuorokautta aikaisemmin.
  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:
    • Siirto voidaan tehdä, jos uusi ajankohta on vapaa.
    • Siirron tulee tapahtua viimeistään 14 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.

 

Navettavalkean / VillaValkean oikeus peruuttaa varaus:

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Navettavalkea Oy / VillaValkea irtisanoa vuokrasopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.
  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
  • Force majeure eli ylivoimaisen -esteen sattuessa irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Kohteen käyttö​ ja maksaminen

  • Kohde ja käyttöaika on määritelty tarjouksessa.
  • Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen erikseen määriteltyihin palveluihin.
  • Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle.
  • Lemmikkieläimiä saa tuoda Navettavalkean / Villavalkean tiloihin, seuraavin ehdoin:
    • Varaaja on täydessä vastuussa ja korvausvelvollinen lemmikkieläintensä aiheuttamista vahingoista.
    • Lemmikkieläimet eivät saa olla majoituskohteissa yksin ilman valvontaa.
    • Lemmikkieläinmaksu alkaen 1.5.2026.
  • Majoittuneille kuuluu käyttämiensä astioiden tiskaaminen, yleisestä siisteydestä huolehtiminen sekä roskien pois vieminen roska-astioihin. Loppu siivouksesta huolehtii NV Oy /VillaValkea.
  • Juhla- ja kokouspalveluihin kuuluu siivous Navettavalkean / VillaValkean puolesta.
    • Ei sovellu asiakkaiden henkilökohtaisten tavaroiden siivoamiseen esim. koristeet, juomapullot yms.
  • Kohteissa on huonekansiot, joissa on ohjeet tilojen ja laitteiden käyttöön, sekä turvallisuus- ja pelastusohjeet.
  • Asiakasta opastetaan saunan ja paljun turvalliseen ja ekologiseen käyttöön.
    • Savusauna ja palju lämmitetään Navettavalkean / VillaValkean puolesta.
  • Asiakasta opastetaan tulisijojen turvalliseen ja ekologiseen käyttöön.
  • Tupakointi: Kaikki majoitustilat ovat savuttomia. Tupakointi sallittu sille merkatuissa paikoissa.

 

Avaimet:

  • Asiakkaalle toimitetaan ohjeet avaimesta ja sen noudosta.
  • Kadonneesta tai palauttamatta jätetystä avaimesta omistajalla on oikeus periä kaikki uudelleensarjoituksista tai lukkojen vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset täysimääräisesti.
    • Aittojen avaimet ovat perinteiset, yksilölliset avaimet ja niitä on vain yksi kappale. Näiden avainten kanssa täytyy olla erityisen huolellinen eikä näitä avaimia saa viedä pois VillaValkean alueelta.

 

Emolehmä NavettaValkean piha-alue ja eläimet:

  • Navettavalkean navetan eläintiloihin meneminen ilman lupaa on ehdottomasti kielletty.
  • Navettavalkean tiloihin sovitut vierailujen ohjeet annetaan erikseen navettavierailujen yhteydessä, myös eläinten kanssa toimimiseen.
    • Navetta vierailuun kuuluu jokaiselle henkilökohtaiset suojaimet ja hyvä hygienia, näin pienennämme riskiä eläimiin tarttuvista taudeista huomattavasti.
  • Kohteissa on huonekansiot, joissa on ohjeet tilojen ja laitteiden käyttöön, sekä turvallisuus- ja pelastusohjeet.
  • Tupakointi: Kaikki majoitustilat ovat savuttomia. Tupakointi sallittu sille merkatuissa paikoissa.

 

Maksaminen

  • Maksaminen: MobilePay, pankkikortti tai laskutus.
  • MobilePay ja Pankkikortti palvelumaksu 0 €, laskutuksessa sähköisesti laskutuslisä 1,25 €, kirjeitse 5 €
  • Maksumuistutuksen jälkeen laitamme laskun perintään. 

Vahingon sattuessa

Vahinkojen korvaukset:

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Navettavalkealle / VillaValkealle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.
  • VillaValkea ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä (tarkoittaen muita kuin Navettavalkean omistuksessa olevia eläimiä), kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

 

Valitukset:

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä välittömästi asian ilmaannuttua.
  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
  • Navettavalkea Oy / VillaValkea pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
  • Jos asiakas ja Navettavalkea Oy / VillaValkea eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Ota yteyttä

11 + 14 =

Varaa matkailu- ja elämyspalvelu